عشق دروغین را با 13 نشانه بشناسید
نوشته شده توسط : ذهن نو

عشق دروغین مساله ای است که احتمالا خیلی از ما با آن روبرو می شویم. رفع نیاز به محبت اصلی‌ترین هدف همه ما از ورود به یک رابطه است. اما اگر واقعاً احساس عشق بین شما و شریک عاطفی‌تان وجود نداشته باشد چه؟ درگیرشدن با یک عشق دروغین از آن دسته مسائلی است که برای همه ما جای ترس دارد. هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد احساس و وقت خود را صرف کسانی کند که واقعاً دوستش ندارند. به همین خاطر باید همه ما نشانه‌های عشق دروغین و راه‌های بیرون آمدن از چنین مشکلی را بشناسیم. در این مطلب کمی بیشتر راجع به این مسئله صحبت خواهیم کرد. این نکته را نیز به ‌خاطر داشته باشید که خودشناسی به کمک یک روان‌شناس متخصص بهترین کاری است که می‌توانید برای در امان‌ماندن از یک عشق دروغین انجام بدهید.

فهرست مطالب

 

  • عشق دروغین
  • نشانه های عشق دروغین
    • به صدای قلبتان گوش کنید
    • در عشق دروغین شما اولویت زندگی طرف مقابل نیستید
    • متوجه تغییر احساساتتان نیست
    • در عشق دروغین همان‌طور که هستید دوستتان ندارد
    • رابطه شما عمیق نیست
    • تلاشی برای خوشحالی‌تان انجام نمی‌دهد
    • نگران حرف و رفتارهایتان هستید
    • دائماً باید خودتان را قانع کنید
    • با عشق دروغین آرامش ندارید
    • او دنبال شما نمی‌گردد
    • شما را به کسی معرفی نمی‌کند
    • همیشه نگران ازدست‌دادن او هستید
    • بی‌تفاوتی یا توجه بیش از حد به رابطه جنسی
  • عشق دروغین و اهمیت مشاوره

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق دروغین می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

عشق دروغین

قرار نیست همیشه و در همه رابطه‌هایی که واردشان می‌شویم عشقی ناب و حقیقی را تجربه کنیم. خیلی وقت‌ها طرف مقابل به هر دلیلی صرفاً تظاهر می‌کند که ما را دوست دارد. می‌خواهیم بگوییم این که رابطه شما شکل گرفته یا ادامه پیدا می‌کند دلیل اینکه شما عاشق یکدیگر هستید نیست. ممکن است طرف مقابلتان به هر دلیلی به جز عشق رابطه با شما را ادامه می‌دهد. تجربه نشان داده این رابطه‌ها دیریازود از بین خواهند رفت. و متأسفانه کسی که فکر می‌کرده در یک رابطه عاطفی واقعی قرار دارد آسیب روحی بسیاری را تجربه خواهد کرد.

به همین خاطر روان‌شناسان معتقدند که شما می‌بایست نشانه‌های عشق دروغین را بشناسید. اگر این نشانه‌ها را در رابطه خود می‌بینید به این معناست که باید هرچه سریع‌تر دست‌به‌کار شوید. بعضی از مهم‌ترین این نشانه‌ها را در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد. 

حتما درباره راه های کات کردن رابطه بخوانید.

نشانه های عشق دروغین

قبل از اینکه نشانه‌ها را باهم بررسی کنیم بهتر است حواستان را به یک نکته جمع کنید. آن هم اینکه این نشانه‌ها ثابت و قطعی نیستند. شاید شخصیت طرف مقابل شما به شکل خاصی باشد. شاید او مشغله‌های ذهنی بسیاری دارد؛ یا اینکه به دلیل آسیب‌های گذشته اعتمادکردن به شما برایش سخت است. پس نشانه‌هایی که باهم بررسی خواهیم کرد را دررابطه‌با شخصیت و شرایط طرف مقابلتان ارزیابی کنید. بااین‌حال اگر این نشانه‌ها در رابطه عاطفی شما وجود دارند لازم است که کمی جدی‌تر به رابطه‌تان فکر کنید.

به صدای قلبتان گوش کنید

شاید شما هم به تجربه متوجه این موضوع شده‌اید که احساس ما به ما دروغ نمی‌گوید. بسیاری از مواقع وقتی در یک شرایط اشتباه قرار می‌گیریم چیزی از درونمان راجع به اشتباه بودن شرایط تذکر می‌دهد. متأسفانه خیلی از ما سعی می‌کنیم به این صدا توجهی نداشته باشیم. اما اگر واقعاً چنین چیزی را در درون خودتان احساس می‌کنید به‌جای بی‌توجهی یا تلاش برای خاموش‌کردن آن به این صدا گوش بدهید. کمی بیشتر به این فکر کنید که احساستان چه می‌گوید و آیا خواسته‌اش منطقی هست یا خیر.

پیشنهاد می شود که حتما درباره روانشناسی عشق بخوانید.

در عشق دروغین شما اولویت زندگی طرف مقابل نیستید

وقتی یک نفر را دوست داشته باشیم او تبدیل به اولویت زندگی ما خواهد شد. ما معمولاً ترجیح می‌دهیم زمانمان را با او بگذرانیم؛ در برنامه‌هایمان جایی برای او باز کنیم؛ و یا نظرش را در مورد مسائل مختلف زندگی‌مان بدانیم. به همین خاطر یک نشانه مهم عشق دروغین این است که شما در زندگی طرف مقابل جایی ندارید. اگر می‌بینید شما اولویت آخر برنامه‌های او هستید و جایی در کارها یا زندگی‌اش ندارید باید به احساس طرف مقابل شک کنید.

متوجه تغییر احساساتتان نیست

ما معمولاً به حالت‌های روحی کسی که دوستش داریم توجه می‌کنیم. نشانه‌های خوشحالی یا ناراحتی او را می‌شناسیم و تغییر احساساتش را متوجه می‌شویم. این مسئله تا حد زیادی به این خاطر است که وقتی یک نفر برای ما مهم باشد به جزئیات رفتارهایش هم توجه می‌کنیم. پس اگر شریک احساسی شما متوجه تغییر حالاتتان نمی‌شود به این معناست که حساسیتی روی این مسئله ندارد. او به شرایط روحی شما بی‌توجه است؛ و این چیزی نیست که از یک عاشق واقعی انتظار داشته باشیم.

در عشق دروغین همان‌طور که هستید دوستتان ندارد

دوست‌داشتن یک نفر به این معناست که شما او را با تمام نقاط قوت و ضعفش دوست داشته باشید. به همین خاطر است که روان‌شناسان خانواده همیشه توصیه می‌کنند به دنبال تغییردادن طرف مقابلتان نباشید. آیا شما او را همان‌طور که هست دوست دارید؟ اگر یکی از دو نفری که باهم در رابطه هستند دائماً ایرادهای طرف مقابل را گوشزد می‌کند یا سعی می‌کند او را تغییر بدهد باید به واقعی بودن احساسش شک کرد. کسی که شما را دوست داشته باشد فقط جنبه‌های مثبتتان را نمی‌بیند. او شما را با تمام ضعف‌ها و اخلاق‌های اشتباهی که دارید دوست خواهد داشت.

رابطه شما عمیق نیست

از یک تا ده به عمق رابطه‌تان چه نمره‌ای می‌دهید؟ یک نشانه مهم در رابطه عاطفی واقعی این است که دوستی شما عمیق خواهد بود. اما اگر رابطه‌تان پیشرفت نمی‌کند باید به دنبال دلیل آن بگردید. در یک رابطه عاطفی واقعی و عمیق طرف مقابل راجع به احساسات و خواسته‌هایش با شما صحبت خواهد کرد؛ یا حتی بسیاری از مواقع از شما تقاضای کمک دارد. اما اگر رابطه شما عمقی نداشته باشد قطعاً چیزی از رازها و برنامه‌های طرف مقابل نمی‌دانید.

تلاشی برای خوشحالی‌تان انجام نمی‌دهد

ما از خوشحالی کسانی که دوستشان داریم خوشحال می‌شویم؛ به همین نسبت ناراحتی آنها نیز باعث ناراحتی ما می‌شود. برای همین است که سعی می‌کنیم راهی برای شاد نگه‌داشتن عزیزانمان پیدا کنیم. شریک عاطفی شما چطور؟ آیا او برای خوشحالی و راحتی شما قدمی برمی‌دارد؟ آیا تابه‌حال رفتاری داشته که متوجه بشوید احساسات شما برای او مهم است؟ اگر جوابتان به این سؤال‌ها مثبت است، تبریک می‌گوییم شما در حال تجربه یک احساس واقعی هستید.

نگران حرف و رفتارهایتان هستید

ما در یک رابطه صمیمی خود واقعی‌مان هستیم. شما از این نمی‌ترسید که کارهایتان باعث ناراحتی طرف مقابل بشود. زیرا می‌دانید او شما را به‌خوبی درک می‌کند. اما اگر درگیر یک عشق دروغین شده باشید باید دائماً مراقب کارها و حرف‌هایتان باشید. درواقع در این رابطه‌ها شما همیشه نگران این هستید که او از چیزی ناراحت بشود. و به همین خاطر بسیاری از مواقع باید خودتان را سانسور کنید.

دائماً باید خودتان را قانع کنید

آیا همیشه در حال توجیه‌کردن رفتارهای شریک احساسی‌تان هستید؟ آیا زیاد پیش می‌آید که حرف یا رفتار او ناراحتتان کرده باشد و برای خودتان دلیل بتراشید که حتماً کارش دلیلی داشته؟ اگر به این سؤال پاسخ مثبت می‌دهید باید بگوییم که متأسفانه شما در حال گول‌زدن خودتان هستید. این اتفاق زمانی می‌افتد که خود شما هم متوجه شده‌اید رفتارهای طرف مقابل اشتباه هستند اما به هر دلیلی نمی‌خواهید باور کنید که او دوستتان ندارد. این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر کسی واقعاً ما را دوست داشته باشد تلاش می‌کند که از دستش ناراحت نباشیم.

با عشق دروغین آرامش ندارید

یک نشانه رابطه عاطفی صحیح احساس آرامش است. در واقع اگر در رابطه شما همه چیز سر جای خودش باشد شما حال خوبی را تجربه خواهید کرد. روح و احساس ما در این شرایط آرام خواهد بود؛ و چیزی نگرانمان نخواهد کرد. اما اگر رابطه عاطفی شما چنین آرامشی را برایتان به همراه نداشته، بلکه دائماً احساس غم یا اضطراب می‌کنید بهتر است به واقعی بودن رابطه‌تان شک کنید.

او دنبال شما نمی‌گردد

در یک رابطه تماس‌گرفتن با یکدیگر یا برنامه‌ریزی برای دیدار نوبتی نیست. قرار نیست اگر شما یک‌بار با شریک احساسی‌تان تماس گرفتید برای تماس بعدی منتظر واکنش او باشید. اما قرار هم نیست که همیشه، همه ارتباط‌ها از سوی شما باشد. اگر کیس احساسی شما در طول روز سراغتان را نمی‌گیرد یا برنامه‌ای برای دیدنتان ندارد به این معناست که او دلتنگ شما نمی‌شود. و این یکی از مهم‌ترین زنگ خطرها برای یک رابطه است.

شما را به کسی معرفی نمی‌کند

اگر شریک احساسی‌تان شما را از دیگران پنهان می‌کند کمی با دقت بیشتر به این موضوع نگاه کنید. اگر او واقعاً شما را دوست داشته باشد با افتخار به دیگران معرفی‌تان خواهد کرد؛ و در مناسبت‌های مختلف شما را هم همراه خودش خواهد برد. اما اگر این اتفاق برای شما نیفتاده ممکن است به این معنا باشد که شما برای شریک عاطفی‌تان جدی نیستید و به همین خاطر او دلیلی نمی‌بیند دیگران در جریان ارتباط شما قرار بگیرند.

همیشه نگران ازدست‌دادن او هستید

یک نشانه رابطه سالم این است که شما به بودن طرف مقابلتان اعتماد دارید. در واقع ممکن است دعوا و اختلاف بین شما پیش بیاید اما این را می‌دانید که با وجود این مشکلات قرار نیست همه چیز تمام شود. به همین نسبت نشانه یک رابطه ناسالم این است که شما همیشه از رفتن طرف مقابل می‌ترسید. این ترس بسیاری از مواقع به این خاطر است که ما خودمان هم می‌دانیم برای طرف مقابل ارزش ویژه‌ای نداریم؛ و او از ترک‌کردن ما ناراحت نخواهد شد.

بی‌تفاوتی یا توجه بیش از حد به رابطه جنسی

ارتباط جنسی یکی از نیازهای همه ما است. در یک رابطه سالم هر دو طرف به این نیاز توجه می‌کنند اما تعادل در رابطه را هم رعایت می‌کنند. منظورمان از تعادل این است که رابطه جنسی همه رابطه شما نیست؛ و درعین‌حال شما به طور کامل هم بی‌توجه به آن نیستید. اما اگر شریک عاطفی شما به‌طورکلی نسبت به این رابطه سرد است و یا برعکس؛ همیشه و در همه ملاقات‌هایتان به دنبال این مسئله است باید این هشدار را جدی بگیرید. بی‌توجهی به رابطه جنسی می‌تواند نشانه‌ای از سردی احساس طرف مقابل باشد؛ و توجه بیش از حد نیز می‌تواند به این معنا باشد که او در این رابطه فقط به دنبال ارضا نیازهای جنسی است.

اگر به دنبال راهی برای مراقبت‌ازخود هستید حتما درباره نحوه تعیین حدو حدود دوستی دختر و پسر بخوانید.

عشق دروغین و اهمیت مشاوره

آیا نشانه‌های عشق دروغین در رابطه شما هم وجود دارد؟ اگر این‌طور است، توصیه می‌کنیم از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. مشاور تا جایی که ممکن باشد کمکتان می‌کند که رابطه خود را بسازید. آنها دلایل سرد بودن رابطه و همین‌طور راهکارهای تغییر شرایط را به شما آموزش می‌دهند. و در نتیجه شما می‌توانید کیفیت رابطه عاطفی با کسی که دوستش دارید را بالاتر ببرید.

درعین‌حال اگر مشاور احساس کند بیرون آمدن از این رابطه به صلاح شما است به شما کمک می‌کند بدون آسیب‌دیدن یا با کمترین آسیب از آن رابطه خارج شوید. پس اگر احساس آرامش برایتان اهمیت دارد بهتر است به فکر کمک‌گرفتن از یک مشاور باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق دروغین می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سؤالات متداول

آیا تماس‌نگرفتن طرف مقابل به این معناست که او واقعاً دوستمان ندارد؟

نمی‌توانیم با قطعیت به این سؤال پاسخ بدهیم. برای مثال شاید طرف مقابل شما درگیری‌های ذهنی بسیاری دارد که فرصت تماس‌گرفتن نداشته؛ پس شرایط زندگی او را در قضاوت‌هایتان در نظر بگیرید. اما بسیاری از مواقع اینکه او با شما تماس نمی‌گیرد به این معناست که اولویت زندگی‌اش نیستید.

 

منبع: عشق دروغین





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: